Dia berkerja dengan sarung tangan bulu dan topi bulu Halo semua Hari ini aku akan berbicara dalam bahasa korea Ayo perkenalkan diri kalian Kita punya akun channel youtube “Hi monk” yang membahas tentang malaysia namaku crystal dan aku yun jung Tapi kenapa namanya “Hi monk”? apa artinya biksu? bukan, nama anjingku yang “monk” oh jadi gak ada alasannya Channelmu menarik Channel mu banyak video tentang malaysia aku tertarik dengan malaysia dan ingin sekolah disana Jadi aku punya banyak pertanyaan nih Aku akan menjawabnya selama aku tahu Pertanyaan pertamaku adalah Kenapa kalian membicarakan tentang Malaysia? Ketika kami pertama buka channel youtube Kita bingung mau membicarakan hal menarik apa. Kita berdua teringat tentang kenangan kita di Malaysia Jadi karna hal itu Kebetulan aja sih. Yun jung lagitu beli rendang dari malaysia dan aku bawa mie ayam panggang dari malaysia Halal? Iya ya benar Jadi aku pikir, kayaknya bagus membuat konten dengan makanan-makanan ini syutingnya lumayan lama Karna kita sama sekali gak tahu apa-apa tapi setelah itu banyak orang yang tertarik Jadi kita teruskan ah menarik ya! berapa lama kalian di malaysia? Ya.. kita dapat beasiswa dari bulan maret ke juni tahun lalu dan jalan-jalan bulan februari tahun ini jadi bagaimana cara kamu bisa berkerja disana? Kampusku punya program magang disana Waktu itu kita mau lulus Dan aku pikir bagus untuk cari pengalaman sebelum lulus tapi kita sama sekali gak tahu apa-apa tentang malaysia saat itu Jadi yah modal cuek dan pergi saja ke malaysia. Kita pergi kesana tanpa banyak harapan dan ternyata keren jadi kita jatuh cinta dengan malaysia Wah bagus program beasiswanya Aku gak tahu ada program itu, Aku bukan murid yang baik Padahal kita satu kampus di universitas Dankook Kenapa aku gak tahu yah? Bagaimana hidup di malaysia? enak gak? Macet banget hampir satu jam dan kos-an ke kantor Kita kerja dari jam 9 pagi tapi kita bisa lihat banyak anak sekolah dan kantoran macet banget jadinya anak sekolah pergi jam 7 Mereka berangkat pagi-pagi karna mereka harus antar anak sekolah dan lalu pergi kerja aku harus pergi ke malaysia lagi kamu tahu arti kuala lumpur gak? setahu aku itu artinya “kubangan lumpur” Sering hujan jadi tanahnya selalu basah Jadi subway gak bisa lewat bawah tanah jadi cuma lewat atas menarik! di korea arti subway itu bawah tanah Twin tower tau? Iya aku tahu menari kembar kan? gedung itu sangat tinggi tapi tinggi bangunan itu juga ke dalam tanah Karna tanahnya lumpur menarik ada banyak muslim disana kan? mayoritas muslim Korea dan malaysia kan punya berbeda budaya ada hal menarik dengan itu? (culture shock) aku ada, jadi disana ada mall gede banget aku pergi ke toilet dan laki – perempuan dipisah aku pikir itu toilet, tapi kok kaya ada tempat sholat aku juga bingung aku buka pintu dan melihat mereka sedang sholat. aku jadi kaget! jadi aku langsung tutup ada ruang sholat di seluruh mall dan bahkan di kereta ada ruang sholat dimananpun baru baru ini di korea juga ada ada ruang sholat di jamsil lotte tower aku pernah kesana melihatnya oh korea sudah berkembang banyak beberapa kampus juga ada. Universitas Hanyang juga ada ruangan tempat sholat oh korea sudah berkembang banyak dan selama bulan ramadhan orang islam disana berkerja tanpa istirahat jam siang jadi mereka bisa pulang 1 jam lebih awal Mereka peduli tentang itu di sekolah dan kantor awalnya aku bingung kenapa tapi setelah mencoba berpuasa, aku jadi ngerti kalo enggak mereka bakalan mati (kecapean) ya aku mengerti sekarang Korea gak punya agama resmi dari pemerintah ya di korea bebas memeluk agama apa saja tapi di malaysia juga bebas memeluk agama dan karna ada agama resmi pemerintah, jadi kebijakan perusahaan juga mengikuti sangat menarik Cuacanya bagaimana? enak? Sangat panas diluar, tapi adem pas masuk rumah karna ada AC di korea kita gak bisa nyalain AC karna mahal kena pajak aku kedinginan sewaktu di kantor Aku jadi pakai sweater dan menghangatkan tangan teman yang duduk di sisi sebelah dia kerja pakai sarung tangan bulu dan topi bulu aku sempat kena flu 2 kali karna terlalu dingin subway nya juga sangat dinging, kamu harus selalu pakai lengan panjang aku cemburu, di korea kita tidak bisa menyalakan AC Korea juga panas! Malaysia dingin bagaimana lingkungan tempat kamu tinggal? Aku pergi ke gym dengan jung fasilitasnya bagus tapi murah hanya $40 di banding di korea, disana sangat murah keren Tapi kalo beli pakaian sama dengan korea, mahal! makanan dan fasilitas sangat murah Listrik, air sangat murah makanan yang sangat murah nasi lemak hanya 3 cent iya benar di supermarket wah benar benar murah dan roti di supermarket juga sangat enak suka roti? suka! sekalipun roti di supermarket tapi rasanya enak Roti juga murah aku harus kesana untuk makan roti kamu tahu gak? malaysia itu banyak etnis kalo kamu ke restoran china, bisa makan masakan china asli ke restoran indian juga sama kaya gitu Malaysia dikenal sebagai surganya makanan makanan malaysia memang salah satu yang terenak makananya murah dan enak dan bervariasi sempurna! tunggu aku malaysia aku akan secepatnya ke malaysia Semua orang yang ke malaysia pasti naik berat badan kita kurusan setelah pulang ke korea Makanan korea mahal, jadi gak bisa terlalu sering makan diluar iya mahal! Kita baru saha membicarakan tentang malaysia di mata orang korea gimana? menarik gak? Jadi sampai disini dan sampai jumpa!

Author Since: Mar 11, 2019

  1. l would like to see you in Turkey ๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ‡น๐Ÿ‡ท๐Ÿ‡น๐Ÿ‡ท๐Ÿ‡น๐Ÿ‡ท๐Ÿ‡น๐Ÿ‡ท๐Ÿฆ‹๐Ÿฆ‹๐Ÿฆ‹๐Ÿฆ‹

  2. I really likes this video because all look cute and thanks because describe about Malaysia ๐Ÿ™‚

  3. the weather in malaysia somehow can be smilar to london i guess.
    you wake up in the morning, you see bright sky, a minute after you went out of the house it turns cloudy.. on the way to the workplace comes heavy rain and thunderstorm.. five minutes later, all sunshine again.. the weather here sometimes is unpredictable.๐Ÿ˜‚

  4. I do not know alot about Malaysia, other than wanting to go on holiday some day, so, thank you for the information about Malaysia, in general๐Ÿ‘๐ŸพGood luck there ! ๐Ÿ™‚

  5. Here the key lists for the best part in Malaysia to be explore :
    1. Search Pulau in Malaysia such as Langkawi, Kedah
    2. Search Gunung in Malaysia such as Gunung Kinabalu, Sabah
    3. Putrajaya and Cyberjaya for a person who loves the architectural design of a modern buildings
    4. All the place around Malaysia can be considered as a food paradise. You can get delicious food everywhere!๐Ÿ˜‹Dont worry about that๐Ÿ˜‚
    4. Sabah and Sarawak which is Borneo are much cooler compared to Semenanjung Malaysia.
    5. You can visit Thailand anytime thru Padang Besar, Perlis or Bukit Kayu Hitam, Kedah or Rantau Panjang, Kelantan.

    And the list goes on..

  6. Aww Iโ€™m Malaysian and thankful that you guys like our country. We hope you have a wonderful memory staying here, we welcome u every time โ˜บ๏ธโค๏ธโค๏ธโค๏ธ

  7. as malaysian i can't stop smiling watching this video ๐Ÿ™†๐Ÿปโ€โ™€๏ธโค๏ธโค๏ธโค๏ธโค๏ธโค๏ธ please do more video . โค๏ธโค๏ธโค๏ธโค๏ธ . ํŒŒ์ดํŒ… !!!! โค๏ธโค๏ธโค๏ธ

  8. Malaysia now have fruit season..๐Ÿ˜† you can see so many tropical fruits~~ like durian.. Rambutan.. Mangosteen.. Lanzones..
    .
    I have make a video about it little..๐Ÿ˜น at my channel.. But sorry for quality video..

  9. Great!You should travel there,to differentiate some muslim culture.This is also a hint of request:Do visit Bangladesh.

  10. That the reason why in Malaysia is so hard to lose weight ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚…dude you can get all type of food in Malaysia

  11. Yeah thats why malaysia leads the obesity chart๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜… but nahhh, i still love food. You should come for few times/longer period because beside kuala lumpur, there are another places for you to visit. Depends on your interest, such as foods,Beaches, Mountains, Shopping,History, Culture etc

  12. Peace be upon you if you want to understand more about Islam and Muslims read and understand the Quran and watch the videos of Dr. Zakir Naik, I wish you the best โค๏ธโค๏ธโค๏ธโค๏ธโค๏ธ

  13. I want to watch the video you just uploaded. Korean react to pakistani actresses….
    Hope you upload that again
    ๐Ÿ˜๐Ÿ˜โœŒ

  14. Oppa u uploaded Pakistani actress video an hour ago but it's showing unplayable on my phone. I don't Know what's the reason.

  15. My mom owns a korean restaurant GoGung in Malaysia, do come visit if you ever missed Korean foods while in Malaysia, we have from bulgalbi to pajeon, and everything is halal ๐Ÿ˜€

  16. Hi Jay Kim! I am Fasha from Malaysia. I am the one who tell Aiman Banna about your interest in Islam. And i hope you will get more knowledge about Islam๐Ÿ’œ

  17. I'm now in my home village area. Here internet connection is so poor. So I'm sad.๐Ÿ˜ฏ But here natural beauty makes me happy. ๐Ÿ˜Š

  18. Nice video, nice girls .. I wish it had a better thumbnail (dem devil horns or whatever that sign is ๐Ÿ˜…๐Ÿค”

  19. When trip to Malaysia.. I like eat Briyani rice chicken & Nasi Lemak… ๐Ÿ›๐Ÿ๐Ÿ‘๐Ÿ˜Š

  20. Welcome to Malaysia

    Enjoy yout visits here,

    Take your precious time of visits by visiting its rural area or KAMPUNG

    Youโ€™ll fall in love with it

    The most best moment is when it is the fruit seasons..its heaven

  21. Jay kim.. I hope you not come to malaysia for food.. Came to malaysia and taste the islamic culture here….

  22. Actually,the price of foods are depend on the state.Some states in Malaysia are cheeper and some are very expensive.But obviously capital city will be expensive

  23. jay would you do reaction video to one of Muzammil hasballah Qur'an recitation, he is a young Hafidz from Indonesia, he has very beautiful voice
    this one is his newest recitation of Qur'an Surah Maryam, but you can react to any of his video:
    FULL! SURAH MARYAM (HD) – MUZAMMIL HASBALLAH https://www.youtube.com/watch?v=G8yiKaMsqcI

  24. MUSLIMS BROTHERS AND SISTERS, Islam is a counterfeit religion, like counterfeit currency, very hard to detect from original religion. Like counterfeit currency, Islam has same security color and thread of Judeo-Christian God and biblical godly people. Islam made Adam, Eve, Abraham, Moses, King David and even Jesus Christ as Muslims by pasting verses in Quran such surah 2:127, 2:128, 2:136, 2:140, 3:50 etc., etc. By this surah Adam, Abraham, Moses and even our Lord Jesus Christ become Muslims. This surah was pasted in Quran like security thread pasted in counterfeit currency to make it look like original. By a surah in Quran Muslims believe original Torah, Jobber, and Injeel became corrupted and Quran became pure gold. If you see how a counterfeit currency is made in internet, then you would know what I mean what Islam is.

    To judge Islam by its fruits of 2-thousand-year old religion is enough. Islam says it is religion of peace, but on reality we find, it is the most notorious religion by name of Allah-Hu-Akbar terrorist Muslims kill every year thousands of non-Muslims and no Muslim dares to stop these killing by the name of their Allah. No other religion kills innocent people in such aggressive way like Muslims do.

    THE MAIN REASON IS, QURAN ENCOURAGEs MUSLIMS TO BE TERRORIST JIHADIST (SURAH 9:29, 9:73, 2:191, 9:111, 5:33, 9:123 etc.) LIKE THEIR PROPHET MUHAMMAD, WHO HIMSELF FOUNDED ISLAM ON BLOOD OF NON-MUSLIMS QURAYSH AND JEWS KILLING THEM CALLING ALLAH-HU-AKBAR. ALL ISLAMIC ORGANIZATION LIKE ISIS, BOKO HARAM, AL-QAEDA. ETC. ARE FRUITS OF ISLAM. Any comments from any Muslims.

  25. I love your channel coz you dont do that kind of reaction video.. and make fast money just like that.. and sorry hi monk… i do not subsribd coz.. their channel just like most of korean youtubers… blimey.. coconut channel.. sg wannabe..i think 2/3 youtubers that make reaction video about malaysian… and i hate it… totally…

  26. Ohhhh… thats so nice of you hi Monk… thank you for the good words toward Malaysia… we always welcome you Jay Kim ssi to Malaysia…

  27. Was interesting to hear about malaysia from a korean perspective! Also, gotta be honest, the girls were super cute๐Ÿ™ˆโค i found the background wall ๐Ÿ‘Œ too!!

  28. Hey Jay, I have a video for you, this is so beautiful hope you can enjoy or maybe have a vodeo reaction to it https://youtu.be/2VeBv5R4Bo8

  29. I remember being in primary school in Malaysia. Whenever I pass the computer lab/room, I always get to feel the nice coldness inside the room with the gap of the door at my feet. So many times I wish I could just go in there and lie down on the floor and take a nap. The coldness of the computer room and the hotness of outside was just very different. It was like heaven just going in the computer room.

  30. I'm from Malaysia but I don't like Malaysian food ๐Ÿ˜‚ Most of the Malaysian foods are spicy and I don't eat spicy food. I always eat at Sushi King. I love japanese food and western foods.

  31. I'm from Malaysia and i agree with most of the points. if you are planning to go here soon, please tell us! I would love to meet you here โค

  32. ูƒูŠู ุญุงู„ูƒ ู…ุน ุงู„ู‚ุฑุขู†ุŸ ู‡ู„ ุชุญู‚ู‚ ููŠูƒ ู…ุง ุชุญู‚ู‚ ููŠ ูƒู„ ู…ู† ุงู†ุตุช ู„ู‡ ูˆ ุฏุฎู„ ุงู„ุงูŠู…ุงู† ู‚ู„ุจู‡ ุŸ ู‡ุฏุงูƒ ุงู„ู„ู‡ ูˆ ุงู„ููŠุงุช ุงุณู…ุนู‡ู† ูƒู„ุงู… ุงู„ู„ู‡ ูˆ ุชุญุฏุซูˆุง ุนู† ุฃูŠุฉ ุงู„ุชูˆุญูŠุฏ ููŠู…ุง ุจูŠู†ูƒู…" ู„ุง ุฅู„ู‡ ุฅู„ุง ุงู„ู„ู‡" ูˆ ุงุจุญุซูˆุง ุนู† ู…ุนู†ุงู‡ุง ูˆ ู…ู‚ุงุตุฏู‡ุง ูˆ ุณุชูƒูˆู† ุญู„ู‚ุฉ ู…ู…ุชุนุฉ"
    ุงุชุดุฑู ุจุนุฏู‡ุง ุจู…ุชุงุจุนุชูƒู….

  33. Enjoy your time there~ Malaysia is pretty hot here, so you might have to bring a small dab or something. Lol

  34. Hi jay, have a nice journey to malaysia soon! Donโ€™t afraid to ask anything while your stay in malaysia. Bcz our people malay, chinese and indian mostly very friendly to guide you. Lots of love from malaysian ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ
    P/s: i hope to meet you coincidently at any subway in KL ๐Ÿ˜Š

  35. 1) ๐Ÿ˜„ The literal meaning of Kuala Lumpur is "Muddy Estuary". The city was built/developed around the muddy estuary of Klang River and Gombak River around 1857. So, the city itself is not muddy land ๐Ÿ˜‚.

    2) And about being cold at the company, I think it depends on the company. At the company I worked at, the air conditioner was at just a nice temperature.

    3) About the school children going to school at 7 am, that is not because of the bad traffic ๐Ÿ˜„. Malaysian schools begin at 7.30 am and end at about 1.30 pm (some schools may have slight different schedule). Some schools have 2 sessions (morning and afternoon for different grades).

  36. Why did they said that Malaysia is cold๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
    I sweat a tan everyday tho ๐Ÿ˜ญ although my classes are fully air conditioned๐Ÿ’๐Ÿ’

  37. Hi..accidentally found your video in my feed maybe coz I watched korea reomit and amelicano channel a lot. Rendang originality is Indonesia. But a lot of food similarity in Malaysia n Indonesia. KL traffic much better compare to Bangkok (Thailand) and Jakarta (Indonesia) during rush hour.

  38. malaysia is hot without a doubt. it will only be cold because of air conditioner. i still remember i almost freeze to death in the examination hall. its even hard to move my hand to write on the paper๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

  39. Yayyy so excited to hear that youโ€™re coming to Malaysia!!! Love and peace from my country โค๏ธ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พโค๏ธ!!

  40. Salam, jay. It is very fascinating that you and many other korean youtubers are interested and giving so much love to Malaysia. Malaysians are honoured by your love. Respect from Malaysia.

  41. All youtober from korea said when they are go to another country like indonesia or malaysia they are got weight and lose when they are back to korea ๐Ÿ˜…

Related Post